Skip to content

Dagens apptips: My Meditation Timer

2013/03/02

Jag är nu inne på sista veckan i kursen i mindfulness och veckans hemläxa är att träna meditation och yoga utan lärarledda instruktioner. Jag har därför sökt efter en app med en inställningsbar meditationsklocka som dels kan hjälpa mig att förbereda mig för meditationen och dels kan fungera som en timer och avge en ljudsignal när det är dags att avsluta mindfulnessövningen.

Det finns en mängd olika appar för detta ändamål på App Store och de senaste dagarna har jag hunnit ladda hem och prova en fem-sex stycken. Min favorit hittills är My Meditation Timer som kostar 15 kronor och det finns två anledningar till att just denna app toppar min lista:

  1. Den gör precis det jag efterfrågar och inget mer.
  2. Den har ett mycket snyggt och avskalat gränssnitt.

my_meditation_timer_1  my_meditation_timer_2

Det här är bloggpost 039 i #Blogg100 – en utmaning att skriva ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad.

From → bloggutmaning

Kommentera

