Skip to content

Nu kan du se allt från TED i Apple TV

2015/03/29
File 2015-03-29 22 42 39

TED har släppt en app till Apple TV.

Idag när jag surfade in på min Apple TV för att kolla på Netflix så noterade jag att det fanns ett par nya appar att tillgå, bland annat appen TED. Efter en snabb koll på Google så hittade jag blogginlägget Watch TED Talks on your Apple TV där det står att läsa att appen har funnits tillgänglig i Apple TV sedan i tisdags.

Play-tjänsten i Apple TV innehåller samma utbud som TED:s videobibliotek på på webben, det vill säga 1900+ filmer till dags dato. Dessutom innehåller appen TED:s alla spellistor som är tänkta att passa varje sinnesstämning. Vad sägs exempelvis om spellistan Talks to inspire you to go to bed and get a good night’s sleep? Precis som på webben så går det också att låta sig överraskas och slumpa fram ett TED talk.

Men för mig som är gammal TED-nörd så är den smartaste funktionen såklart att jag kan logga in med mitt TED.com-konto och på så vis få åtkomst till de presentationer som jag sedan tidigare bokmärkt på webben.

Mer om TED

Det här är bloggpost 29 i #Blogg100 – en utmaning att skriva ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad.

From → bloggutmaning

Kommentera

Kommentera

