Skip to content

De e mycke nu

2015/03/19

Grainy Rush. Foto: Tim Donnelly

Just nu består mina dagar av möten. Möten som avlöser varandra. Möten som behöver förberedas. Möten som kräver att jag som arrangör och deltagare kommer påläst för att kunna bidra på ett bra sätt. Möten som har en större chans att göra riktig nytta om jag skickar ut min presentation och minnesnoteringar efteråt. Möten som tar mycket tankekraft helt enkelt. Och när arbetsdagen är slut är kalendern fortsatt fullspäckad med möten. Tid hos hårfrisörskan. Klassträff med hemlandsknytis. Träningar och turneringar. Ja, ni fattar.

Parallellt med allt detta så består dagen såklart av en mängd digitala möten också. Möten i olika sociala kanaler där högt och lågt avhandlas. Digitala möten där nya – analoga – möten bokas in. För att orka hålla tempot uppe så ser jag också till att ha minst ett möte med mig själv varje dag. Ett möte där det bara är jag och min andning som existerar.

Så tickar det på. Ja, de e mycket nu helt enkelt. Och medan jag sprintar mellan de analoga och de digitala mötesrummen så är jag ändå fullt medveten om att detta är ett aktivt val från min sida. Hela tiden. Jag väljer detta.

Foto: Grainy Rush av Tim Donnelly (CC BY-NC-ND 2.0)

Det här är bloggpost 19 i #Blogg100 – en utmaning att skriva ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad.

From → bloggutmaning

Kommentera

Kommentera

