Skip to content

Australiensiskt konsultbolag visar på nyttan med Google Universal Analytics

2013/04/25

För drygt en månad sedan släppte Google sin nya spårningsarkitektur Universal Analytics i en publik beta. Det är nu möjligt för alla att prova på den nya tjänsten i Google Analytics som gör det möjligt att följa besökarbeteendet från mobiletelfonen till den staionära datorn och även registrera offlinekonverteringar och koppla dessa till besök på webbplatsen.

Men vad innebär den nya funktionen egentligen? Det har det australiensiska konsultbolaget Loves Data försökt illustrera i nedanstående video där de i ett kontorsexperiment visar hur de med hjälp av RFID-läsare bland annat kan följa upp medarbetarnas kaffevanor och koppla dessa till produktiviteten.

Hela storyn bakom experimentet hittar du på Google Analytics-bloggen.

Det här är bloggpost 093 i #Blogg100 – en utmaning att skriva ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad.

Annonser

From → bloggutmaning

Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: