Skip to content

YouTube tar allt mer av min ”TV-tid”

2013/04/18

Jag har på senare tid börjat konsumera allt mer video på YouTube. Tidigare har jag mer sporadiskt sett ett och annat videoklipp som jag har blivit tipsad om eller som jag har googlat mig fram till. Men sedan någon månad tillbaka har jag mer aktivt börja söka upp innehåll på YouTube och också börjat prenumerera på några YouTube-kanaler.

En anledning till min ökade YouTube-kosumtion är antagligen att jag numera har en Apple TV kopplad till TV:n i vardagsrummet istället för min mac mini som tyvärr gick sönder i början på året. Och även om jag använder Airply för att se på en del program på SVT Play och BBC iPlayer på TV:n så har jag märkt att den inbyggda YouTube-appen på min Apple TV har medfört att jag faktiskt tittar mer på YouTube nu än när jag hade en dator kopplad till TV:n.

Förutom den kanske i mitt fall självskrivna YouTube-kanalen TEDTalks så tillhör även SciShow, Crash Course, Numberphile och The RSA några av mina favoritkanaler. Hur ser ditt YouTube-tittande ut? Har du några YouTube-kanaler som du gärna tipsar om? Kommentera gärna nedan i så fall eller pinga mig på Twitter.

Jag vill också passa på att tipsa om kvällens favorit från SciShow och deras video om 3D-skrivare.

Det här är bloggpost 086 i #Blogg100 – en utmaning att skriva ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad.

From → bloggutmaning

Kommentera

Kommentera

