Skip to content

Två chrome-tillägg för dig som älskar streamad film och TV

2013/04/05

New in the mail today!
Bild: New in the mail today! av MoHotta18 (CC BY-NC-ND)

Det är ett välkänt faktum att utbudet i svenska Netflix bara utgör en bråkdel av det som erbjuds i USA. I en undersökning som brittiska Oric gjorde i början på året så uppskattades det totala antalet filmer och TV-avsnitt i det amerikanska Netflix till ca 14 000 titlar, att jämföra med med det brittiska utbudets ca 2 500 titlar, vilket troligen också överensstämmer ganska bra med det svenska utbudet.

Men det finns flera tjänster som tillåter dig att nå det amerikanska utbudet av Netflix från Sverige, förutsatt att du har ett abonnemang. En sådan tjänst som jag har installerat idag är insticksprogrammet Hola. Förutom tillgång till det utökade utbudet på amerikanska Netflix så öppnar Hola även upp dörrarna för att kunna se/lyssna på streamat innehåll från Hulu, Pandora, Fox, CBS, ITV och BBC iPlayer.

Men ibland är det svårt att veta var jag kan hitta den där speciella filmen eller TV-serien som jag är sugen att titta på. Att då gå igenom alla streamingtjänster som finns därute kan vara ganska tidsödande och framförallt väldigt frustrerande när ett idogt letande ändå inte genererar något resultat. Därför blev jag väldigt glad när jag idag sprang på tjänsten Can I stream it där jag med en enkel sökning på ett ställe får information om filmen eller TV-serien jag vill se finns hos någon av de större streamingleverantörerna, inklusive YouTube. Förutom sajten finns Can I stream it också som ett insticksprogram, om du liksom jag snabbt vill kunna göra en sökning.

Det här är bloggpost 073 i #Blogg100 – en utmaning att skriva ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad.

From → bloggutmaning

Kommentera

Kommentera

