Skip to content

Apple TV imponerar

2013/03/23

Efter fem år som min trogna trotjänare har min Mac mini slutligen gått i graven. Eftersom denna minidator har fungerat som ett nav i mitt mediacenter hemma så är saknaden stor. Men istället för att uppgradera med den senaste modellen av Mac mini, vilket var min ursprungliga tanke, så har jag de senaste dagarna gått och fnulat på om jag inte skulle ta tillfället i akt och ge Apple TV en chans.

Efter att ha slängt ut frågan på Twitter och fått positivt gensvar så gjorde jag slag i saken tidigare idag och har under eftermiddagen haft det höga nöjet att prova min nya leksak. Och jag är imponerad

Tillsammans med Apples trådlösa tangentbord eller appen Remote så är Apple TV en helt ok ersättare för min gamla Mac mini. Att bara navigera sig fram med den medföljande fjärrkontrollen går också bra men blir lite omständigt när jag exempelvis vill söka fram en video på YouTube.

Men funktionen som verkligen imponerar är möjligheten att spegla skärmbilden av min iPryl till TV:n. Både SVT Play, BBC iPlayer, UR Play och Magine, det vill säga de playtjänster som jag framförallt använder, fungerar samtliga fantastiskt bra att spela upp på TV:n via Apple TV.


Det här är bloggpost 060 i #Blogg100 – en utmaning att skriva ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad.

From → bloggutmaning

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. YouTube tar allt mer av min ”TV-tid” | molbimien

Kommentera

