Skip to content

Tid för eftertanke

2013/03/17

Det är på tåget hem från Göteborg och knytkonferensen Webcoast, med sinnet fyllt till bredden av nya intryck och tankar, som jag återigen blir påmind om vikten av återhämtning och reflektion. Precis som jag på förhand hade räknat med har det varit tre fullspäckade och intensiva dagar med spännande möten, engagerande sessioner och berikande samtal. Och det är med en känsla av enorm tillfredsställelse och tacksamhet som jag tänker tillbaka på dagarna som gått.

Men medan jag ser skogslandskapet svepa förbi utanför tågfönstret är det också en annan känsla som fyller mitt sinne, nämligen känslan av eftertanke. Och med ens inser jag att alla dessa intryck, alla dessa tankar kommer att ta tid att smälta, ta tid att bearbeta.

Jag småler lite när jag kommer till insikt. För det är på intet sätt en ny tanke. Men just här, just nu, är det en väldigt viktig tanke. Och jag är glad att jag tänker den.

Det här är bloggpost 054 i #Blogg100 – en utmaning att skriva ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad.

From → bloggutmaning

Kommentera

Kommentera

