Skip to content

Så gör jag för att kunna titta på Click på BBC iPlayer

2013/01/26

BBC Click

I går berättade jag om konsten att se på TV utan att se på TV. Ett av mina absoluta favoritprogram som jag följer benhårt sedan drygt 1,5 år tillbaka är BBC Click. Jag dök på programmet när jag provade appen BBC iPlayer (Global) i samband med att den lanserades i juli 2011.

Snabbt fick jag upp ögonen för detta formidabla program som på ett underhållande sätt tar upp smått som stort inom den digitala världen. Men nästan lika snabbt började jag också irritera mig på att jag som betalande prenumerant fick ta del av programmet med ca två veckors fördröjning. Jag började därför googla hur jag skulle kunna se på Click på BBC iPlayer istället, Storbritanniens motsvarighet till SVT Play, och därmed kunna ta del av programmet direkt när det sändes i Storbritannien. Ganska snabbt förstod jag att VPN, eller virtual private network, var lösningen på mitt problem.

Eftersom MacWorld har publicerat en jättebra guide till hur du kommer igång med VPN så tänker jag inte förklara det närmare här. Däremot kan jag gärna tipsa om den tjänsten som jag använder och som inte omnämns i guiden, nämligen StrongVPN.

Det här är bloggpost 004 i #Blogg100 – en utmaning att skriva ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad.

From → bloggutmaning

3 kommentarer
  1. Tack för tipset

    LordSillion

Trackbacks & Pingbacks

  1. Tillfälle att börja följa TV-fenomenet Doctor Who | molbimien

Kommentera

