Skip to content

I vår åker jag på inspirationsresa västerut

2013/01/24

Alltsom oftast brukar mina inspirationsresor leda mig österut, till min hemö Gotland där jag får ny energi så fort jag kliver av färjan, eller till Sweden Social Web Camp (SSWC) och Tjärö i Blekinge skärgård där jag både har hittat nya vänner och fått häftiga och lärorika erfarenheter två somrar på raken. Men i vår styr jag för första gången kosan västerut, till Göteborg, där knytkonferensen WebCoast arrangeras för tredje året på raken.

Tanken väcktes redan i somras när jag under Almedalsveckan fick förmånen att hänga lite med min namne och helt enkelt underbara Maria Gustafsson, även känd som Mikumaria. Som grundare till WebCoast har Maria satt Västsverige på kartan i den digitala världen och jag minns att jag under våra samtal tänkte att om bara en bråkdel av den energi och kreativitet som Maria fullkomligt sprudlar av också kännetecknar WebCoast så bara MÅSTE jag åka dit. Nu har jag defakto gjort slag i saken och köpt en biljett. Så Göteborg och WebCoast, here I come!

Skön dag i Almedalen. Foto: Mats Ingelborn

A post shared by Maria Gustavsson (@mikumaria) on

Maria gånger tre tar en paus mellan alla aktiviteter i Almedalen. Foto: Mats Ingelborn.

Det här är bloggpost 002 i #Blogg100 – en utmaning att skriva ett inlägg om dagen, 100 dagar i rad.

From → bloggutmaning

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Webcoast i mitt <3 | molbimien

Kommentera

