Skip to content

Från (nästan) noll till hundra – nu gör jag premiär på #Blogg100

2013/01/23

När jag en gång i tiden ”upptäckte” och gjorde min entré i sociala medier så var det med en skräckblandad förtjusning. Som så många andra så började jag lite trevande som en ”lurker” eller ”tyst följare” och jag ska villigt erkänna att jag länge var tveksam till hur öppet många delade med sig av privat information. Var det inte lite läskigt att vara så offentlig med sina tankar och levnadsmönster? Ville jag verkligen vara så öppen själv?

Jag minns att jag så sent som på Informatörskonferensen 2010 ställde frågan till Brit Stakston om man ändå inte skulle ställa sig lite tveksam till alla de digitala fotspår man lämnar efter sig? Vad händer med den personliga integriteten? Kan man överhuvudtaget överblicka vilka konsekvenser dessa kan få i ett senare skede i livet? Tankar som jag på den tiden bland annat delade med Peter Wolodarski som samma år skrev ledaren ”Förföljd av digitala fotspår”.

Men så småningom blev även jag upp över öronen förälskad i detta nya digitala landskap, de till synes oändliga möjligheterna att hitta och kommunicera med nya spännande människor över hela världen. Och att genom dessa nya kontakter få upp ögonen för och bli introducerad till helt nya ämnesområden.

Men trots att jag numera är någorlunda aktiv i digitala kanaler såsom Twitter och Google+ så har jag aldrig på allvar kommit igång med bloggandet. Så när jag såg Fredrik Wass inlägg #Blogg100 – Andra sommaren häromdagen så tänkte jag för mig själv – nu jäklar har jag chansen! Så här sitter jag nu. Från och med idag så ska jag blogga varje dag. 100 dagar i rad.

From → bloggutmaning

2 kommentarer
  1. Jag har också hoppat på utmaningen #blogg100 och ser med spänning fram mot dom 100 dagarna av bloggande

Kommentera

