Skip to content

Gotlänningens Almedalspremiär

2012/07/01

I år ska jag för första gången insupa Almedalsveckan med allt vad det innebär. Det är egentligen anmärkningsvärt att jag inte har lyckats ta mig till detta evenemang tidigare, gotlänning som jag är och allt, men nu är tiden inne. Med tanke på att årets evenemang är det största hittills sedan starten 1968, med 1814 godkända programpunkter och ca 930 arrangörer, så känns det som ett väldigt bra år att hoppa på tåget.

Jag ser verkligen fram emot alla spännande seminarier där TEDxAlmedalen är en av de absoluta höjdpunkterna. Sedan ska det självklart bli superkul att träffa nya och gamla bekantskaper från både jobb och sociala medier. Många känner jag från Sweden Social Web Camp (SSWC) och detta kommer också att bli den perfekta uppladdningen inför årets unconference som äger rum 16-19 augusti.

Varje dag kommer jag förstås att starta med ”God morgon Almedalen” där underbara Jocke Jardenberg och Brit Stakston guidar oss genom allt stort och smått som händer under veckan.

Med nästan 2000 aktiviteter finns det ju hur mycket som helst att gå på. Jag har försökt börja lista de seminarier som tilltalar mig mest. Men då det är mycket intressanta events som krockar så återstår det att se vilka erfarenheter och nya kontakter denna vecka kommer att föra med sig. Men en sak är säker – skoj ska det bli!

From → mötesplatser

Kommentera

Kommentera

